T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ADANA / SARIÇAM - Bahtiyar Vahabzade Sosyal Bilimler Lisesi

Haberler

Ekm

Okulumuz ASBL Kazanım Değerlendirme Sınavlarına devam ediyoruz. Öğretmenlerimizin hazırladıkları ve her derse özel kazanım değerlendirmemiz bir hafta boyunca devam edecektir. Sonuçlar aynı gün öğrenci ve velilerimize aktarılmakta sonuçlara yönelik alınacak tedbirler okul zümre başkanlarımızca değerlendirilip gerekli önleler alınmaktadır.

Ekm

Okulumuz SBL BEST ekibi olarak Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. Selim BÜYÜKKURT'u Felsefe Tıp ve Hukuk konulu söyleşi de ağırladık. Sayın hocamıza, okulumuz öğretmenleri Mehmet ÖZSÖYLER Aytül KAPLAN Savaş ATICI Emre OCAK Feyza KESKİN,Mine KOCA ve sesi ile bize güzel bir müzik dinletisi sunan mezun öğrencimiz Birsu SAYIN'a öğrencilerimize sadece sosyal bilimler alanlarını değil farklı alanları da tanıması ve yorumlayabilmesi açısından sunmuş oldukları katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz.

Ekm

Mevlid-i Nebi haftasında Peygamber efendimize özlemimizi dile getirdik. Efendimizi gençlerimizden dinledik.

Ekm

BAHTİYAR VAHABZADE SOSYAL BİLİMLER LİSESİ 2022 YKS BAŞARILARIMIZ EKTEDİR.2021 MEZUNLARIMIZ İSE SADECE BİR SENE ERTELEDİLER.

Eyl

Yaratıcı Yazarlık Atölyesi çalışmaları için İstanbul Heybeliada'da düzenlenen kampa öğretmen ve öğrencilerimizle katıldık.

Ağu

OKULUMUZ PANSİYONUNA KAYIT İŞLEMLERİ İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİ DUYURULAR KISMINDAN ULAŞABİLİRSİNİZ.

Tem

Değerli Velilerimiz ve öğrencilerimiz.

Okulumuz 4 yıl eğitim öğretim süresi olan pansiyonlu bir proje okuludur.

Sözel ve Eşit Ağırlık alanında eğitim ve öğretim yapılmaktadır.(Matematik ve Türk Dili Edebiyatı dersleri ağırlıklı olarak görülmektedir.)

Okulumuz her yıl yaklaşık %80 civarı üniversiteye yerleşme oranı yakalamaktadır. Her yıl Hukuk, Psikoloji, Kamu Yönetimi ,Uluslararası İlişkiler ,İşletme, İktisat ,Siyaset Bilimi ,Öğretmenlik vb. alanlara yüzlerce öğrencimiz yerleşmektedir. Kısaca okulumuz geleceğin yöneticilerini yetiştiren bir okuldur.

Her yıl okulumuz kamu ve özel sektöre onlarca yönetici kazandırmaktadır.

Okumayı yazmayı seven, araştıran, proje yapmaya meraklı ,yabancı dil becerisi yüksek, öğrencilerin eğitim gördüğü bir okuldur.

Okulumuz her yıl danışman öğretmenlerimiz tarafından desteklenen öğrencilerimiz tarafından çeşitli bilimsel sempozyum çalıştay ve panallere akademik düzeyde sunulan bildiri ve makalelerle katılmaktadırlar.

TÜBİTAK TEKNOFEST vb proje ve yarışmalara katılmak öğrencilerimizden beklenen davranışlardır.

Okulumuzda Toplum Hizmeti , Görsel Sanatlar ,Spor ,Edebiyat ve Müzik çalışmaları  aktif olarak yürütülmektedir ve bu çalışmalara katılmak tüm öğrencilerimizin sorumluluğundadır.

Okulumuza merkez 4 ilçeden de servis hizmeti bulunmaktadır.

 Okulumuzda öğle arası pansiyonumuzdan isteyen öğrenciler yemek hizmetinden yararlanabilirler.

Okulumuzda verilen yabancı dil dersleri sayesinde bir çok öğrencimiz yurt dışı burslar kazanarak ,eğitimlerine yurt dışı tecrübeleri de ekleyebilmektedir.

,

 

 

Tem

Okulumuz öğrencilerinin akademik ve sosyal yaşamlarına yön vermek mesleki tanıtım yapmak , okulumuzda ve üniversitelerde okuyan öğrencilerimize katkıda bulunmak üzere şuan avukat, kaymakam, öğretmen, psikolog, gazeteci, akademisyen, iş adamı olan eski mezunlarımız  ''Bahtiyar Vahabzade Sosyal Bilimler Lisesi Mezun Derneğ''ini kurmak amacıyla bir araya geldiler.

Tem

e-Twinning Avrupa Kalite Ödülümüzü  İl Milli Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Murat SERT'in elinden aldık. Porje yürütücüsü öğretmenimiz Demet TURAL'ı tebrik ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

Tem

Okulumuz  Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Dekanları ile Akademik Başarıyı ve karşılıklı işbirliğini geliştirmek için Protokol imzalamıştır.

Tem

SBL BEST nedir.

SBL BEST : Bilim Eğitim Sosyal ve Teknoloji alanlarında alanında iz bırakmış en iyi iş, sanat, spor, bilim, edebiyat ,teknoloji ,eğitim  insanlarının öğrencilerimize vizyon ve misyon katabilmesi için oluşturulmuş bir konuşma, bununla birlikte mesleki tanıtım ve motivasyon projesidir.,

Tem

Ağustos ayında yapılacak olan TEKNOFEST yarışmalarına katılabilmek için proje  ekibimizle  beraber projelerimizle ilgili destek amacıyla Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Öğretim Üyesi sayın Prof. Dr. Ahmet İNCE'yi ziyaret ettik.

Tem

Ortaöğretim Genel Müdürlüğümüzce ilk defa düzenlenen ''Öyküleriyle Türkülerimiz'' Türkü şöleni Akdeniz bölge finaline Mersin de katıldık. Yarışma sonunda 4. olan okulumuz adına  katılım plaketini Ortaöğretim Genel Müdürlüğü Şube Müdürü sayın Seyhan Kübra ESMER'in elinden aldık.

Tem

 Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından uygulamaya konulan 16 Sosyal Bilimler Lisesinin katıldığı  "Yaratıcı Yazarlık Atölyesi" yarışmasında  okulumuz öğrencisi öğrencisi Nehir Keser " Kargıla Beni Spatul" adlı öyküsüyle Türkiye 3. lüğüne layık bulunmuştur.

May

Proje hakkında

Öğrencilerin ders ortamında pasif bir dinleyici olması öğrenmeye aktif olarak katılamamasına neden olmakta ve öğrenmenin kalıcılığına etki etmektedir. Akran öğrenmesi öğrencileri aktifleştirmek ve başarıyı arttırmak için kullanılabilir. Birey anlatırken öğrenmenin kalıcılığı artar, fark etmediği ayrıntıları fark eder. Proje kapsamında tüm branş derslerinden üniversiteye hazırlık için ÖDM Test uygulamasındaki soruları öğrenciler çözecek ve çözümleri videoya çekip branş öğretmeninin onayından sonra arkadaşlarının da ulaşacağı bir platformda yayınlayacaktır. Proje ekibindeki istekli öğrenciler anlatacak, platformdaki tüm öğrenciler dinleyecek; anlatan/dinleyen öğrenci olacak, öğrenme daha kalıcı olacak. Videoyu çeken öğrencilerin hem anlattıkları dersi, hem de sunum becerilerinin gelişeceği öngörülmektedir.

Hedefler

Öğrencileri öğrenmenin merkezine almak ve yaşayarak öğretmek hedeflenmektedir. Öğrenciye arkadaşının bir şeyler anlatması, anlatırken farkındalığının artması iki tarafa da katkı sağlayacaktır. Çektiği videolara öğretmenlerin dönüt vermesi video çekeni geliştirecek, dinleyenin de bu konuyu akranından dinlemesi konuyu daha iyi kavramasına ve kalıcılığına etki edecektir. Ayrıca yayınlanan videolar bir arşiv oluşturacak, öğrenci ilerleyen günlerde de videoların yayınlandığı platformda üniversite sınav sorularının çözümüne ulaşabilecektir. Çalışmamızın tüm branş derslerinde uygulanması hedeflenmektedir. Videoyu çeken öğrencinin sunum becerilerinin de gelişmesi beklenmektedir.

 

Çalışma Süreci

Çalışmamız 9. sınıf düzeyinde uygulanacaktır. Her ünite öğretmen tarafından anlatıldıktan sonra konu ile ilgili ÖDM testteki sorular, öğrenciler tarafından çözülerek videoya çekilecek (Öğrencinin kişişel haklarının korunması adına videoda öğrencinin yüzü görünmeyecek, sadece öğrencinin sesi ve soruyu çözeceği kağıt veya kaynak kitap görünecektir.) ve platformda yayınlanması için ders öğretmenine gönderilecektir. Öğretmen sorunun doğru çözüldüğünü onayladıktan sonra konularına göre ayırarak platformda yayınlayacaktır.

 

Beklenen Sonuçlar

1) Bu çalışma sonucunda öğrenciler öğrenme sürecinde aktif hale getirilmiş olacaktır.

2) Hem videoyu çeken hem de izleyen öğrenci için kalıcı ve etkili öğrenme sağlanmış olacaktır.

3) Ayrıca çekilen videolar tüm öğrencilerin erişimine açık bir platformda yayınlanacağı için projeye dahil olsun ya da olmasın tüm öğrencilere fayda sağlaması beklenmektedir.

4) Videoyu çeken öğrencinin sunum becerilerini geliştirmesi ve kendine güvenini artırması hedeflenmektedir.

5) Videoyu çeken öğrencinin anlattığı derse olan ilgisinin ve bakışının değişmesi beklenmektedir.

6) Diğer okullardaki öğrencileri dinlemesi ve onların anlattığı dersle ilgili olarak eleştirel düşünceyi geliştirmesi hedeflenmektedir.

7) Empati yeteneğini geliştirmesi beklenmektedir.

 

https://www.youtube.com/channel/UCG6a8sbSZtrLAfCaIElz1hw